Her er lidt information om de forkortelser jeg benytter.
LBX = LuftBoXer, en 4-cylindret luftkølet boksermotor.
- CT er 1.6 motor.
- CU er 2.0 med 70 HK
WBX = WasserBoXer, en 4-cylindret vandkølet boksermotor.
- DF er 1.9 med 60HK
- DG er 1.9 med 78HK
- DH er 1.9 med 82HK
- MV er 2.1 med 95HK
- SS er 2.1 med 92HK
- DJ er 2.1 med 112HK
Diesel = er en 4-cylindret vandkølet række motor
- CS er en 1.6 sugediesel med 50HK
- KY er en 1.7 sugediesel med 57HK
- JX er en 1.6 turbodiesel med 70HK
2wd = 2 hjuls træk, altså på baghjulene
4wd = 4 hjuls træk.
Syncro = 4wd
EA827 = Audi's oprindelige design af en række4 benzinmotor, overtog VW og byggede videre med både en benzin og en diesel version. Det lækre ved det er, at bolt mønster på diesel gearkassens løse koblingsklokke på en T3, jo så også passer til en række4 benzinmotor fra f.eks Golf, Passat, Toledo, altså VAG motorene med EA827 basis designet. Se evt. mere på en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_EA827_engine
-----------------------------------------------------------
Ledninger på T3 i motorrummet:
Dreipoliger Stecker beim Diesel
Schwarz Kl.15
Blau D+
Zweipoliger Stecker beim Benziner
schwarz Kl.15
Einpoliger Stecker beim Benziner
Blau D+
Die beiden 7fach-Stecker sind bei beiden Modellen identisch:?
Steckverbindung 7fach im Verteilerkasten (Motor)
1 bl/sw Öldruck 0.3
2 ge/ro Geber Kühlmittel Temp
3 bl/gn Schalter Kühlmittel
4 br Masse
5 gn Drehzahlsignal
6 ro/sw Kl.50
7 ge Öldruck 0.9
Steckverbindung 7fach im Verteilerkasten (Beleuchtung)
1 sw/ws Blinker links
2 sw/gn Blinker rechts
3 sw/ro Bremslicht
4 sw/gr Rückfahrlicht
5 gr/sw Schlusslicht links
6 gr/ro Schlusslicht rechts
7 br Masse |